2014(e)ko azaroaren 26(a), asteazkena

PEDAGOGIA LIBERTARIOAK ETA ANTIAUTORITARIOAK

XIX. mendearen erdialdean Bigarren Industria Iraultza aurrera zihoan, eta horrekin batera, ondorio latzak langile eta nekazarientzat. Burgesia eta aristokrazia nagusi ziren gizartearen botere politiko, ekonomiko, kultural eta sozialetan.

Egoera horren aurrean, langileak sindikatuetan antolatzen hasi ziren eta intelektualek beren teoriak eta proposamenak eratzeari ekin zioten.

Erabateko aldaketaren inguruko sistema teorikoak sortu ziren, marxismoa eta anarkismoa, besteak beste.

 

Bi sistema horiek helburu bera baldin bazuten ere, ikuspegi eta bide desberdinak zituzten. Hala ere, 1864 eta 1876 artean elkarrekin aritu ziren Londresen eratutako “Lehen Internazionala” erakundean eta geroztik, prozesu eta teoria desberdinak garatu zituzten.

Pentsamolde utopikoak kritika gogorra egin zien botere ekonomikoa zuten erakundeei (eliza, familia eta estatua).

Oraingoan, anarkismoari erreparatuko diogu, F. Ferrer i Guardiaren hezkuntza ikuspegi libertarioa agertuz.



Iturria: Hik Hasi. Pedagogo sortzaileak. Teorien iturburu. (2005eko Abendua)

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina